Uusi GS1 Digital Link -standardi mahdollistaa kuluttajien ostokokemuksen laajentamisen tuotepakkauksista verkkoon älypuhelimilla

Tuote verkkokaupassa

Elokuussa 2018 julkaistu GS1 Digital Link -standardi avaa aivan uudenlaisia mahdollisuuksia kuluttajille, sillä se yhdistää fyysiset tuotteet digitaaliseen sisältöön. Nykyään kuluttajatuotteissa on usein kaksi erillistä viivakoodia, perinteinen EAN-viivakoodi kassaluentaa varten ja QR-viivakoodi markkinointia varten. GS1 Digital Linkin avulla pakkauksien viivakoodeihin lisätään suorat ja personoidut www-linkit. Tämä tarkoittaa, että kuluttajat voivat lukea älypuhelimilla tuotepakkauksesta koodin tai tunnisteen, joka ohjaa heidät suoraan kyseisen tuotteen verkkopalveluun. Erillistä markkinointikoodia ei tarvita vaan pakkauksesta löytyvä tuotekoodi riittää. Pakkausten kautta voidaan tarjota kuluttajille monipuolisempia käyttäjäkokemuksia. GS1 Digital Linkin avulla voidaan antaa mm. lisätietoa tuotteesta, tuotekuvia, videoita, reseptejä ja paljon muuta.  

Siinä missä perinteinen markkinoinnissa käytetty QR-viivakoodi sisältää nykyään yhden staattisen web-osoitteen, GS1 Digital Link tarjoaa mahdollisuuden välittää dynaamista tietoa, jota voidaan ylläpitää ja kohdistaa paremmin vastaamaan kuluttajien erilaisia tarpeita. GS1 Digital Link tarjoaa keinon välittää ja ylläpitää luokiteltuja linkkejä, joita voidaan kohdentaa eri käyttäjille tai hyödyntää erilaisten sovellusten taustalla. Lue lisää tästä.

Takaisin uutishuoneeseen

Ota yhteyttä

Roskapostin estämiseksi, ruksaa ylläoleva laatikko.