Uuden GS1 Rekisterin avulla tuotteiden yksilöinti on nyt helpompaa kuin koskaan!

Asiakkaidemme toiveesta olemme ottaneet uuden GS1 Rekisteri -palvelun käyttöön helpottamaan tuotenumeroiden hallintaa ja viivakoodien muodostamista. Palvelun käyttöönotto on aloitettu vaiheittain siten, että ensimmäisessä vaiheessa sitä pääsevät käyttämään uudet asiakkaat ja myöhemmin se tulee kaikkien asiakkaidemme käytettäväksi. Lisätietoja käyttöönotosta lähetämme asiakkaillemme vuoden 2020 aikana. Palvelusta ei laskuteta erillistä maksua, vaan se sisältyy GS1-yritystunnisteen vuosimaksuun.

UniqueID_pic

GS1 Rekisteri on palvelu, jonka avulla yritys voi helposti ja vaivattomasti luoda tuotteillensa tuotenumerot (GTIN-koodit eli "enarit"). GS1 Rekisterin avulla yritys voi myös tehdä ja tulostaa viivakoodit tuotteillensa. Luodut tuotenumerot tallentuvat GS1 Rekisteriin, jossa niiden yhteyteen lisätään tuotteesta muutama tärkeä perustieto. Uusi palvelu tulee myöhemmässä vaiheessa olemaan yhteensopiva Synkka-palvelun kanssa, joten Synkka-asiakkaidemme tuotteet tullaan synkronoimaan GS1 Rekisteriin ilman heille aiheutuvaa lisätyötä.

GS1 Rekisterin käyttöönotto on osa kansainvälistä GS1-yhteistyötä ja tuotenumeroiden rekisteröinti otetaan käyttöön globaalisti. Eri maiden rekisteröintipalvelut tullaan yhdistämään GS1:n globaaliin tuoterekisteriin vuoden 2023 kesäkuuhun mennessä. Rekisteröimällä tuotteet Suomen GS1 Rekisteriin, yritys voi varmistaa niiden löytymisen myös tästä GS1:n globaalista rekisteristä, jonka kautta ne ovat kauppakumppaneiden nähtävillä niin Suomessa kuin ulkomaillakin.

Olemme koonneet GS1 Rekisteriin liittyvien usein kysyttyjen kysymysten listan, johon voit tutustua sivun alareunassa osoitteessa: https://www.gs1.fi/palvelumme/gs1-rekisteri

GS1 Rekisterin käyttöohjeet löytyvät osoitteesta: https://asiakas.gs1.fi/gs1-rekisteri/gs1-rekisterin-kayttoohjeet

Takaisin uutishuoneeseen

Ota yhteyttä

Roskapostin estämiseksi, ruksaa ylläoleva laatikko.