GS1:n asiakkailla on ovi auki Amazoniin

Vuosien huhupuheiden jälkeen maailman suurimpiin verkkokauppoihin kuuluva Amazon on virallisesti vahvistanut avaavansa oman kauppapaikkansa Ruotsiin. Tämä tuo Amazonin lähemmäs suomalaisia yrityksiä, joista monissa pohditaankin nyt tuotteiden myynnin laajentamista tähän kanavaan. Amazonin liiketoimintamalli tuo sinne liittyville yrityksille paljon uusia mahdollisuuksia, mutta myös haasteita sekä pakottaa miettimään uudenlaisia ratkaisuja.

Tuotteiden yksilöinnissä Amazon luottaa yli kahden miljoonan muun yrityksen tapaan GS1:n standardiin. Jotta tuote voidaan listata Amazonin katalogiin, tarvitaan sille useimmissa tuoteryhmissä oma yksilöllinen GTIN-koodinsa (ns. enari), jonka asiakkaamme voivat muodostaa omasta GS1-yritystunnisteestaan. Ja mikä hienointa, mikäli tuotteelle on jo jotakin muuta myyntikanavaa varten luotu GTIN-koodi, toimii sama koodi myös Amazonissa tuotteen yksilöivänä tunnistenumerona.  

Jos tarvitset apua tuotteiden viemisessä Amazoniin tai muille uusille kauppapaikoille, ole yhteydessä asiakaspalveluumme, asiakaspalvelu@gs1.fi. Voit myös antaa palautetta verkkosivujemme Ota yhteyttä -sivun kautta.

Takaisin uutishuoneeseen

Ota yhteyttä

Roskapostin estämiseksi, ruksaa ylläoleva laatikko.