Golli-palvelun käyttöönotto

Hei uusi Golli-asiakas!


Golli-sopimuksen tehtyäsi sinulla on käytettävissäsi verkkopalvelu, jonka avulla voit hallita tilaus-toimitusketjuasi tehokkaasti.

Internet-selaimella toimivassa käyttöliittymässä voit vastaanottaa ja käsitellä kaupparyhmien tilaukset sekä lähettää näihin liittyvät sähköiset toimitussanomat. Käsittelyn päätteeksi saat tulostettua standardimuotoiset kolliosoitelaput.

Olemme koonneet tälle sivulle palvelun käyttöönottoon liittyviä asioita. GS1 Finlandin asiakaspalvelusta saat tukea palvelun käytön kaikissa vaiheissa.

Kun olet liittynyt asiakkaaksemme, toimitamme sinulle käyttäjätunnuksen palveluun ja pääset tutustumaan käyttöympäristöön.

Yrityksen pääkäyttäjänä voit luoda lisää käyttäjätunnuksia tarpeen mukaan.

  • Pohdi, kuinka moni omassa yrityksessäsi tulee käyttämään Gollia?
  • Onko yrityksessäsi erilaisia käyttäjiä: tilauksien käsittelijä, kerääjä, lähettäjä?
  • Ketkä kaikki tarvitsevat käyttöönottokoulutusta?

Sopimuksen tehtyäsi sovimme yhdessä tarvittavasta käyttöönottotuesta. Asiakaspalvelumme neuvoo sinua käyttöönoton jokaisen askeleen yhteydessä.

TÄYTÄ SOPIMUSLOMAKE

Sovi tilaajasi tai tilaajiesi kanssa, mistä päivästä alkaen tilaukset välitetään Golliin. 

  • Inex/ SOK/ AOK: assatuki.partner [at] sok.fi
  • Kesko: tuotealueiden hankintapäälliköt/ ostajat
  • Kespro: tuotealueiden hankintapäälliköt/ ostajat
  • Tuko: sovellustuki [at] tuko.fi
  • Heinon Tukku: tuotealueiden hankintapäälliköt/ ostajat
  • Meira Nova: tuotealueiden hankintapäälliköt/ ostajat

Sähköistä tilausyhteyttä varten tilaajasi tarvitsevat mm. seuraavia tietoja:

  • Yrityksen nimi
  • y-tunnus
  • Yhteystiedot (yhteyshenkilö, yrityksen osoite, puhelinnumero, ja sähköposti)
  • Toimitustie: varasto, terminaali vai suoratoimitus myymälöihin
  • Toivottu tilausten välityksen aloitusajankohta

 

Testitilauksia Golliin ei tarvitse lähettää, koska yhteydet tilaajan ja Gollin välillä on jo testattu.

Ilmoita ensimmäisen tilauksen saapumisajankohta myös asiakaspalveluumme.

Ennen ensimmäistä tilausta on hyvä varata aikaa järjestelmään tutustumiseen sekä muutamiin valmisteleviin töihin, mm. tuotteiden perustaminen Golliin.

GS1 Finland auttaa palvelun käytössä tarjoamalla:

  • Maksuttoman, etänä pidettävän (skype/ puhelin) käyttöönottokoulutuksen, n. 1 h
    • Asiakkaan luona pidettävästä koulutuksesta veloitamme toteutuneet matkakulut
  • Käyttöohjeet Asiakastuki-sivustolla
  • Maksuttomia webinaareja
  • Asiakaspalvelun tuen arkisin klo 9-15

Sovi käyttöönottokoulutuksesta olemalla yhteydessä asiakaspalveluun puhelimella tai sähköpostitse.

GOLLI-PALVELUN KÄYTTÖOHJEET

Kolliosoitelappujen tulostamiseen tarvitset tarratulostimen. Laitteista ja tarvittavista tarroista on lisätietoja Asiakastuki-sivustollamme:

TARRATULOSTIMEN VALINTA 

Varmista ennen ensimmäisen tilauksen saapumista, että tarratulostin on oikein asennettu ja tulostus onnistuu. Tulostamista voi testata Gollin sisäänkirjautumissivun ( www.golli.fi) alareunasta löytyvillä testitulosteilla.

Käyttöönottokoulutuksessa (n. 1 tunti) valmistaudutaan tilausten käsittelyyn:

  • Tallennetaan tuotetietoja ja muita perustietoja
  • Käydään läpi esimerkkitoimituksen käsittely Gollin testiympäristössä
  • Käydään läpi tarvittavat tulosteet ja varmistetaan, että tulostaminen onnistuu

Kun ensimmäinen tilaus saapuu, toimituksen käsittelyyn voi pyytää apua asiakaspalvelusta. Toimitus voidaan tarvittaessa käsitellä yhdessä puhelimen tai skypen välityksellä.

Golli-palvelun lisäksi GS1 Finland tarjoaa täydentäviä palveluita liiketoimintasi tueksi. Tuotteidesi tuotetietojen ja -kuvien toimitusta varten tarjoamme Synkka-palvelua, joka mahdollistaa täysin sähköisen tuotetietojen ja -kuvien toimituksen kaupalle ja kuluttajille asti.

Lue lisää palveluistamme

Ota yhteyttä