Verkkokauppa sormi kauppakärryn valintanäppäimellä

Verkkokauppa ja kauppapaikat

Löydä etsimäsi

Tällä hetkellä 61 prosenttia globaalista B2C-verkkokaupasta tapahtuu verkon kauppapaikoissa. Kauppapaikkoja myynti kasvaa nopeammin kuin muiden online-kanavien tai kivijalkamyymälöiden. Ne tarjoavat yrityksille uuden kanavan myytiin ja kansainvälistymiseen. Olemme tukemassa tätä kehitystä GS1-standardien hyödyntämisellä yritysten eri kehitysvaiheessa.

Kauppapaikat

Kauppapaikat ovat teknisiä alustoja, jotka eivät omista itse mitään inventaariota vaan niiden tehtävänä on yhdistää myyjät ja kuluttajat kaupankäynnin mahdollistavan ekosysteemin avulla.

Pelkästään EU:n alueella toimii noin 7000 kauppapaikkaa, jos mukaan lasketaan myös ei-vähittäiskauppaan rajoittuneet alustat (esim. Facebook, Airbnb, Über). Kauppapaikat ovat yksi alustatalouden ilmentymä, jonka uusia variaatiota syntyy edelleen ympäri maailmaa. 

Kuva-kokous-Paula-Anniina-Sanni-Pia

 

Kauppapaikat poikkeavat kivijalkakaupoista muun muassa siten, että myyntikanavan valitseminen, valikoimatyö ja valikoimaan päätyminen eikä kestä kuukausia – myyntitili on avattu minuuteissa ja tuote voi olla kuluttajan saatavilla jo saman päivän aikana. Kauppapaikat tarjoavat sekä pienille että suurille toimijoille mahdollisuuden tavoittaa suuren asiakaskunnan kohtuullisen pienellä vaivalla. 

 

Verkkokauppa nainen ostaa tuotteita kotona läppärillä

Ota yhteyttä

Kuva Petri kasvot2

Petri Leppänen

Development Manager

Kiinteistö- ja rakentamisala, GS1-standardit

+358 40 845 0048
petri.leppanen@gs1.fi
Kuva Hannu kasvot2

Hannu Lehtonen

Service Development Manager

Palvelukehitys, Synkka

+358 50 323 0243
hannu.lehtonen@gs1.fi
Kuva asiakaspalvelutiimi3

GS1 asiakaspalvelu

Arkisin kello 10-14

Yhteystiedot

+358 75 756 3500
asiakaspalvelu@gs1.fi