Tuotetietojen ja -kuvien hallinta käyttöliittymässä
Näin välität tuotetietoja ja -aineistoja
Synkka-tuotetietopalvelun kautta voit välittää tuotetiedot ja -kuvat kaikille kauppakumppaneillesi. Tuotetietojen ja -kuvien tallennus tapahtuu kirjautumalla selainpohjaiseen käyttöliittymään. Käyttöliittymässä lisäät uusia, sekä päivität ja poistat olemassa olevia tuotteita ja kuvia.
Aina kun lisäät uuden tuotteen tai päivität olemassa olevaa, välittää Synkka siitä tiedon kaikille kauppakumppanillesi. Vastaanottaja saa tiedon xml-muotoisena tuotetietosanomana. Vastaanottajalle välitetään tuotetietoa niin kauan kun heillä on ns. kysely voimassa. Kysely on eräänlainen tilaus tuotetiedoista, ja se voi olla tuotekohtainen (GTIN) tai tavarantoimittajakohtainen (GLN).
Näin vastaanotat tuotetietoja ja -aineistoja
Tuotetiedon vastaanottajat voivat vastaanottaa tuotetietoja sekä niihin linkittyviä kuvia ja muita digitaalisia aineistoja helposti Synkka-palvelun kautta. Yleisin tapa hyödyntää tuotetietoja on oman integraation kautta, mutta tuotetietoja voi myös hakea käyttöliittymän kautta. Käyttöliittymässä yritys pystyy katsomaan tuotetietoa sekä viemään tuotetietoa excl-tiedostoon ja xml-sanomina.
Voit tutustua käyttöliittymän tarjoamiin toimintoihin, ohjeesta Tuotetietojen haku ja vastaanotto Synkasta. Ohje löytyy sivun oikeasta navigaatiosta.
Tietoja käyttöliittymään liittyen
Synkka-palvelu on ratkaisu tuotetietojen ja digitaalisten aineistojen välittämiseen tavarantoimittajilta kaupparyhmille ja muille tuotetietojen vastaanottajille. Synkka-palvelussa olevia tietoja voit antaa ja ylläpitää itse tai yhteistyössä ratkaisukumppaniemme kanssa.
Tuotetiedon tallentaminen Synkkaan on helppoa, kun kaikki tuotetiedot on valmiina. On hyvä suunnitella toimiva tuotetietoprosessi, joka kattaa sekä tuotetietojen että tuotekuvien prosessi. Etukäteen on hyvä miettiä seuraavia asioita:
- Ovatko tuotteen tuotetiedot kerätty ja valmiita välitettäväksi?
- Onko tuotetietojen päivityksestä muutosten yhteydessä huolehdittu?
- Ovatko tuotekuvat valmiita tallennettavaksi?
- Vastaavatko digitaaliset aineistot Synkan aineistovaatimuksia?
Tarjoamme ohjeistusta ja koulutusta Synkka-palvelun käyttöön. Sivuiltamme löydät myös Synkka-kumppaneita, joiden kanssa teemme yhteistyötä auttaaksemme asiakkaitamme ottamaan palvelumme käyttöön.
Synkka-asiakasohjeet
Synkka-palvelun ohjeet kattavat niin käyttöliittymän toiminnot kun tuotetietojen oikeellisuuteen liittyvät aiheet. Uudelle käyttäjälle olemme luoneet aloituspaketin, jossa käydään läpi kaikki tuotteen perustamisen vaiheet. Ohjeen avulla käyttäjä oppii tallentamaan vähittäistuotteen, kuljetuspakkauksen ja lavan sekä lisäämään tuotekuvan.
Synkka-koulutukset
Tarjoamme yrityskohtaista koulutusta eri tarpeisiin. Kaikkiin koulutuksiimme voi osallistua useampi henkilö samasta yrityksestä.
Esimerkiksi, Synkka peruskoulutus on Synkan käyttöön valmentava käytännönläheinen koulutus ja sitä suositellaan erityisesti uusille Synkan käyttäjille. Koulutuksessa keskitytään yrityksen omiin tuotteisiin ja niiden oikeaoppiseen tallentamiseen.
Koulutuksessa opittujen asioiden avulla ymmärrtää Synkka-palvelun roolin osana yrityksen tuotetietoprosessia sekä antaa valmiudet ylläpitää tuotetietoja Synkassa. Koulutus antaa myös hyvän ymmärryksen tuotetietojen merkityksestä verkkokaupassa.
Synkka-kumppanit
Tuotetietojen tallennuksen voi myös ulkoistaa ns. tallennuspalvelulle. Synkka-kumppaniverkostosta löydät tavarantoimittajana itsellesi luotettavan ja osaamisensa ylläpitämiseen sitoutuneen kumppanin. Tutustu Synkka-kumppaneihin alla olevasta linkistä.