Kesken (linkkejä puuttuu) Golli-palvelun käyttöönotto

Näin otat Golli-palvelun käyttöösi

Näin aloitat Golli-palvelun käytön

Instruction steps

Sopiminen tilaajien kanssa, yhteydet

Sovi tilaajasi tai tilaajiesi kanssa, mistä päivästä alkaen tilaukset välitetään Golliin.

  • Inex/ SOK/ AOK: assatuki.partner [at] sok.fi / p. 010 76 80500
  • Kesko: toimitusketjun kehityspäälliköt
  • Kespro: toimitusketjun suunnittelupäälliköt
  • Wihuri: tuoteryhmäpäälliköt tai edimetro [at] wihuri.fi
  • Heinon Tukku: tuotealueiden hankintapäälliköt/ ostajat
  • Meira Nova: tuotealueiden hankintapäälliköt/ ostajat

Sähköistä tilausyhteyttä varten tilaajasi tarvitsevat mm. seuraavia tietoja:

  • Yrityksen nimi
  • y-tunnus
  • Yhteystiedot (yhteyshenkilö, yrityksen osoite, puhelinnumero, ja sähköposti)
  • Toivottu tilausten välityksen aloitusajankohta
  • Toimitustie: varasto, terminaali, suora

Tuotetietojen syöttäminen

Sovittuasi tilausten siirtämisestä Golliin, seuraava vaihe on tuotetietojen syöttäminen palveluun. On erityisen tärkeää, että tilaajan kanssa tarkastetaan tilattavien tuotteiden GTIN-koodit. Jotta tilaukset muodostuvat oikein, tulee järjestelmissä olla tallennettuna kaikki tilattavat tuotetasot :vähittäistuote+GTIN, myyntierä+GTIN.

Ohjeet tuotetietojen syöttämiseen löydät täältä:

Tuotetietojen syöttäminen

Tarratulostimen valinta

Kolliosoitelappujen tulostamiseen tarvitset tarratulostimen. Ohjeet tarratulostimen valintaan löydät täältä:

Tarratulostimen valinta

Varmista ennen ensimmäisen tilauksen saapumista, että tarratulostin on oikein asennettu ja tulostus onnistuu. Tulostamista voi testata Gollin sisäänkirjautumissivun (www.golli.fi) alareunasta löytyvillä testitulosteilla.

Huomioithan, että GS1 Finland ei myy, toimita tai asenna tarratulostimia tai niiden tarvikkeita. Apua tulostimen valintaan sekä tuotetietoja, hintoja ja asennusohjeita voi tiedustella laitetoimittajilta.

Tilausten käsittely

Saat ilmoituksen tilauksen saapumisesta sähköpostiisi. Toimitusmallisi mukaiset ohjeet tilauksen käsittelyyn löydät Gollin käyttöohjeesta.

  • Varastotoimitus s. 42-53 (Katso myös ohjevideo)
  • Suoratoimitus s. 53-56
  • KUTE-toimitus s. 56-70 (Katso myös ohjevideo)
  • CD-toimitus s. 71-82 (Katso myös ohjevideo)

Tilaajilla on mm. pakkaamiseen tai kollien merkitsemiseen liittyviä toimitusohjeita, jotka voivat vaihdella toimitusmalleittain. Toimitusohjeiden yleiset periaatteet on koottu yhteen materiaaliin:

Toimitusmallien yleisohjeet tilaajittain

Käytön tuki

  1. Tarvittaessa voit varata GS1 asiakaspalvelusta tunnin mittaisen käyttöönottokoulutuksen. Koulutuksessa käydään läpi erityisesti tuotetietojen tallentaminen sekä muut ennakkovalmistelut ennen ensimmäisen tilauksen saapumista.
  2. GS1:n asiakastukisivustolta löydät Golli-palvelun yleisiä käyttöohjeita ja ohjevideoita
  3. GS1:n asiakaspalvelu palvelee käyttäjätunnuksiin liittyvissä tilanteissa ja uusien ominaisuuksien kuten laskutuksen käyttöönotossa
  4. Tilausten käsittelyyn ja toimitusohjeisiin liittyvissä tilanteissa ole yhteydessä suoraan tilaajaasi, esim.
  • Tilatussa määrässä on epäselvyyksiä
  • Saako tuotteita yhdistää samalle lavalle?
  • Mihin kiinnitän tarrat?
  • Kuinka painavia tai suuria laatikot saavat olla?
  • Pitääkö lähetyslistat tulostaa mukaan?

Tilaajien yhteystiedot:

  • Inex/ SOK/ AOK: assatuki.partner [at] sok.fi / p. 010 76 80500
  • Kesko: toimitusketjun kehityspäälliköt
  • Kespro: toimitusketjun suunnittelupäälliköt
  • Wihuri: tuoteryhmäpäälliköt tai edimetro [at] wihuri.fi